Voip Telefonie

Als u op zoek bent naar een nieuwe telefooncentrale zult u zeker de term VoIP tegenkomen. VoIP staat voor Voice-Over-Internet-Protocol. Bij VoIP lopen de signalen niet meer over analoge telefoonkabeltjes maar over netwerkbekabeling, dezelfde die voor uw computer worden gebruikt. VoIP kan in meer of mindere mate worden gebruikt bij een telefonie installatie.

Enkele voordelen van een volledige toepassing van VoIP in een telefooncentrale zijn:

  • VoIP is locatie-onafhankelijk

    U werkt drie maanden in een ander pand? U gaat verhuizen? Met VoIP geen enkel probleem. Een VoIP account is gekoppeld aan een toestel of aan een VoIP bedrijfscentrale, niet aan een geografische locatie. Dit maakt verhuizen zeer eenvoudig en aanzienlijk voordeliger.

  • VoIP is flexibel

    U kunt u telefoontoestel koppelen aan iedere netwerk locatie. Werkt u een periode in een project ruimte, dan neemt u gewoon uw toestel mee. Er hoeft niets omgeschakeld te worden en een netwerkbeheerder hoeft geen instellingen aan te passen. Een interne verhuizing is daarmee eenvoudig.

  • VoIP is eenvoudig te configureren

    VoIP is volledig te configureren via een webinterface. Alle wijzigingen in de configuratie kunnen daarmee door de telefoniebeheerder op afstand uitgevoerd worden.

  • VoIP is eenvoudig en goedkoper aan te leggen

    U hoeft geen aparte kabels meer te trekken voor een telefoonverbinding. De kabels voor het computernetwerk kunnen worden gebruikt voor telefonie. Bij sommige VoIP toestellen is het zelfs mogelijk om een netwerkkabel door te lussen, waarmee een computer en een telefoon gebruik kunnen maken van één kabel.

  • VoIP is schaalbaar

    De door Unit One ICT geleverde systemen bestaan uit softwarematige oplossingen. Dus geen centrale met een beperkt aantal aansluitingen. Hierdoor is het aantal mogelijke aan te sluiten toestellen niet beperkt en kan uw bedrijf groeien van bijvoorbeeld 10 naar 50 gebruikers zonder dat de centrale vervangen hoeft te worden.

  • VoIP maakt overstappen makkelijk

    Indien u over wilt stappen naar een andere telecom leverancier hoeft u alleen de telefoonnummers te verhuizen en de VoIP gegevens van de nieuwe leverancier in uw centrale te zetten. U kunt daarmee snel en probleemloos overstappen naar een andere telecomleverancier.

  • VoIP maakt bellen goedkoper

    Gratis bellen wordt door zakelijke VoIP leveranciers nog niet aangeboden, maar bij de gemiddelde VoIP aanbieder is bellen wel vele malen goedkoper dan via de conventionele telefonie aanbieders zoals KPN. VoIP gebruikers bellen onderling overigens gratis. Daarbij maakt het niet uit bij welke vestiging een medewerker werkzaam is. Indien een bedrijf meerdere vestigingen of vestigingen in het buitenland heeft, is de maandelijkse besparing op de gesprekskosten aanzienlijk groot.

  • VoIP heeft de toekomst

    VoIP is dé telecomtechniek die in de toekomst gebruikt gaat worden. Alle grote leveranciers stappen op dit moment over op VoIP. Ruim 50% van bedrijven met meer dan 50 medewerkers zijn al overgestapt op VoIP of IP telefonie. Is uw telecomapparatuur aan vervanging toe, gaat uw bedrijf verhuizen of zoek u een nieuwe telecomoplossing, dan is VoIP op dit moment een logische keuze.

Implementatie

Voor het implementeren van uw VoIP oplossing gebruiken wij diverse hardware en softwareoplossingen. Afhankelijk van uw eisen en wensen wordt de best passende configuratie voor u op maat samengesteld.